pos-man.com.pl

Jakie funkcjonalności są w stanie zaoferować wagi elektroniczne?

Waga elektroniczna od firmy Dibal

Sam fakt, że w zakresie technologii sprzedaży – oprócz często obowiązkowych kas i drukarek fiskalnych – znajdują się jeszcze opcjonalne, różne urządzenia peryferyjne, jest pewnie dobrze znany przedsiębiorcom. Niemniej wiedza ta nierzadko kończy się na stwierdzeniach, że np. czytnik służy zwyczajnie do skanowania kodów kreskowych, a waga elektroniczna ma po prostu dokonywać pomiaru masy produktów. W tych „lakonicznych” poglądach zaciera się jednak ważna kwestia. A mianowicie to, że każdy z tych rodzajów urządzeń handlowych oferuje bogaty wybór rozwiązań i funkcjonalności. Dziś pokażemy to na przykładzie właśnie wag elektronicznych.

O wagach elektronicznych w ogóle, czyli rodzaje urządzeń

Najczęściej waga elektroniczna kojarzy się przede wszystkim z technologią wykorzystywaną w różnych punktach handlowych, zwłaszcza posiadających w swej ofercie artykuły spożywcze. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że tego typu urządzenie jest z powodzeniem stosowane nie tylko w takich działalnościach. A co za tym idzie – nie musi też tak samo wyglądać ani posiadać identycznych rozwiązań. Tę różnorodność funkcjonalności widać już nawet po rozmaitych wariantach konstrukcyjnych, charakteryzujących poszczególne odmiany opisywanych technologii. Na dzisiejszym rynku znajdziemy zarówno małe akcesoria, w postaci szalek ważących, a także duże rozwiązania, w postaci wag do zabudowy w boksie kasowym. Pierwsze są chętnie używane np. w punktach gastronomicznych, podczas gdy drugie z wymienionych szczególną popularnością cieszą się w punktach handlowych o dużej powierzchni i licznych stanowiskach sprzedaży – np. w hipermarketach (choć nie zawsze, o czym za chwilę). Oprócz tego są też wagi kalkulacyjne, przemysłowe, podwieszane czy zdecydowanie większe i solidniejsze, jak wagi platformowe. Mnogość rodzajów w ramach jednej grupy urządzeń peryferyjnych znakomicie potwierdza to, że w niejednej firmie okazują się one przydatne.

O wagach elektronicznych w szczególe, czyli różne opcje

Zróżnicowanie w aspekcie specyfiki biznesu i jego potrzeb potrafi jednak wykraczać poza proste wybory pomiędzy wagą kalkulacyjną a platformową. Dlatego każdy z wymienionych wcześniej typów urządzeń posiada też swoje funkcjonalne konkretyzacje. Mowa nie tylko już o gabarytach czy np. odmiennych zakresach ważenia (dotyczących precyzji pomiaru w zależności od masy towarów). Wagi elektroniczne mogą posiadać różne panele sterowania (przyciski sterujące, klawiatury itd.), wyświetlacze (zintegrowane z obudową technologii bądź umieszczone na specjalnym wysięgniku), a także akumulatory czy interfejsy komunikacyjne. Co więcej, niektóre urządzenia peryferyjne z tej rodziny potrafią dysponować dodatkowymi funkcjami. Świetnym przykładem takiej sytuacji jest waga etykietująca. Jest ona wyposażona we własną bazę towarową (konkretną liczbę PLU do zaprogramowania) oraz w mechanizm drukujący, pozwalający emitować konkretnie skonfigurowane etykiety: z danymi na temat produktu, masy odmierzonej ilości, kwoty należnej oraz kodem kreskowym zbierającym te informacje. I tu wracamy do tematu supermarketów i hipermarketów. Nie zawsze pomiar masy produktów należy do procesu obsługi klienta przy stanowisku pracy kasjera. Nierzadko dziś tę czynność wykonują sami klienci, w ramach stanowisk samoobsługowych, przy użyciu właśnie wag etykietujących.

Ten krótki opis pokazuje dobrze, jak różnorodne potrafią być wagi elektroniczne oraz jak szerokie jest ich zastosowanie. Wspomniane urządzenia przydają się nie tylko w typowych punktach handlowych, ale również w firmach spedycyjnych i logistycznych, na oddziałach poczty czy w placówkach medycznych. Stąd rodzi się pytanie, czy aby nasza działalność gospodarcza również nie pracowałaby efektywniej przy wsparciu ze strony takiej technologii sprzedaży.

Odpowiedź do artykułu “Jakie funkcjonalności są w stanie zaoferować wagi elektroniczne?

  1. LiLoo

    jeszcze są elektroniczne wagi multimedialne – to już naprawdę zaawansowane urządzenia peryferyjne z tej grupy technologii sprzedaży, a w dodatku atrakcyjnie prezentują dostępne produkty 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz rozwiązanie *